A vak ember is „nézi” a „filmet”

Hogyan láthatom a számomra fontos „jeleneteket” egy filmben, vagy akár egy óvodai nyílt napon?
(szombat: akadálymentes pihenés – tematikus nap)

Méghogy pihenés? Igen, nekem az, az ovisoknak pedig kő kemény munka van a nyílt napon is!:) De hogyan is élvezhetném annak az alkalomnak az örömeit, amihez azért nem árt, ha valaki lát?

Bemegyünk az ovis csoportba. Leülünk a székekre, és figyeljük csemeténket.

  • Melyik lesz az első játék, amit levesz a polcról?
  • Kihez megy oda először?
  • Mit kezd el rajzolni?
  • Hogyan ábrázol minket, a családját?
  • Mikor kezd feloldódni?
  • Vajon ő jelentkezik, hogy válaszolhasson?
  • Eszik rendesen?
  • Hogy viselkedik a foglalkozás közben?
  • Hogyan reagál a hatásokra, amik őt érik?
  • Érdeklődő, vagy közömbös?
  • Létezik már olyan képzés, melyben azt lehet elsajátítani, hogy egy színházi előadás kapcsán például, hogyan narráljuk az eseményeket egy vak embernek.

    Egy film esetében sem mindegy nekem, hogy kivel nézem, mert nem mindegy, hogy mely részletekről beszél nekem az illető, aki a látványt akarja röviden elmondani.

    Ezért voltam nagyon hálás, hogy eljöhetett velem, s el is jött az óvodai nyílt napra a gyermekeink fogadott nagypapája, mert ő olyan szemmel nézte Szilvikét, amilyenre éppen akkor szükségem volt.

    A szeretet és gyengédség szemüvegén keresztül közvetítette az eseményeket … 

    KÖSZÖNÖM!!!

    És egy kis házi feladat, mert az oviban nincs ilyen!

    Gondolja végig, ha ön lát! Milyen, csak szemmel látható részletekre szeret figyelni egy filmet nézve? Bátran írja meg a hozzászólásokban, engem nagyon érdekelne, hogy ezen a téren hogyan különbözünk mi emberek személyenként egymástól?

    Mi a legfontosabb látványelem önnek?
    Van egy ismerősöm, aki sportot űz abból, hogy a filmekből kiszűrje a hibákat, amik hiteltelenné teszik az egészet, vagy a rendező figyelmetlenségéről szólnak. Ez az egyik véglet.

    Én mindig cselekményekre szoktam rákérdezni, ha sokáig nem beszél senki, hogy tudjam követni az eseményeket. Van olyan vak ismerősöm, akinek pszichológiai tényezők fontosak, milyen mozdulattal kommunikál a szereplő, mit hogyan csinál, mit mi után, és azt imádja elemezni.

    Szóval? Ön mit szeret „nézni” egy filmben?